Lo ruc de Formentor (blog tancat)

Pasturant per les carritxeres...

dilluns, d’agost 01, 2005

Vilafranca Indian Reservation (I)


Mentre a Palma soterren la via del tren de ses viles (per fer-hi una autopista en lloc d'un paseig o parc), i la mateixa Mallorca quedarà aviat soterrada per una espessa xarxa d'autopistes californianes, nosaltres vàrem fer una escapada a les festes de Vilafranca de Bonany, al cor del Pla de Mallorca.
Jo m'esperava un bon embús de tràfic per accedir a la vila, però veig que el poder de convocatòria de Tomeu Penya és molt inferior al d'Andy y Lucas, per exemple, dos insurrectos que cantaven a Inca, i de qui la meva fillola és fan. En tot cas, arribam a Vilafranca, que si Mallorca fos Virgínia es diria Vilafranca Indian Reservation, o Goodyear Indian Reservation.
Per començar, un sopar popular al carrer. Popular, però de pagament. Els vilafranquers ja saben que les coses no són mai gratis. Perfecte. Compram el tiquet combinat sopar-verbena, de 15 EUR. Una petita multitud de vilafranquers fent coa pel sopar, que era porcella rostida amb trempó + beguda (vi, coca-cola o aigua) i meló o síndria.
Sopar multitudinari a la Plaça Tomeu Penya, amb la banda musical de Petra (el poble veí, bressol del meu precursor Fra Juníper Serra). Tot molt civilitzat (venit de Mèxic, això sembla Dinamarca - i no hi he estat mai). Els quatre que no érem vilafranquers cridàvem una mica l'atenció de la gent. Com va dir un amic meu palmesà que venia: aquí sí que soy forastero. Aviat els forasteros seran els vilafranquers. Però tranquils, els faran la Indian Reservation.
Després, verbena a la plaça de l'ajuntament. L'orquestra Zarza va amenitzar el ball d'una quinzena de persones durant prop de tres hores. La plaça era plena de gent asseguda que esperava l'heroi local, en Tomeu Penya. Nosaltres també.
Bé, continuarà...
perquè m'esperen a la Colònia de Sant Pere, i he de partir. Vos deix aquí una foto (moguda) del sopar popular. Salut a tothom...