Lo ruc de Formentor (blog tancat)

Pasturant per les carritxeres...

divendres, de gener 07, 2005

Barbarella


Em diu en Geococcyx, de Cartes de Mèxic, que l'altre dia passaren la pel·lícula Barbarella pel canal Retro de la TV de pagament mexicana.

He dit Barbarella? Durant molts anys Barbarella no va ser per a mi més que una discoteca de Palma, a la que no vaig entrar mai. Jo era massa jove quan la discoteca encara existia. En tot cas, Barbarella era un nom mític de la nit palmesana, i els baby boomers gomilers(*), uns 8-15 anys més vells que jo, s'hi varen deixar la camisa estampada i, qualcun, el fetge.

No va ser fins als 30 i tants, ja a Barcelona, que vaig saber que Barbarella (1968) era una pel·lícula del director francès Roger Vadim, amb na Jane Fonda, en aquells temps la seva dona. La pel·lícula es basava en el còmic francès (1962), del mateix nom, d'en Jean-Claude Forest. L'altre dia en Geococcyx va veure per primera vegada la meitat de la pel·lícula, a la tele. Més ja no va aguantar. La va trobar bastant kitsch i involuntàriament còmica, pretesament moderna però irremeiablement envellida. Es devia fumar un bon porro en Vadim, abans de fer la pel·lícula...

(*) Gomiler: durant els 60 i part dels 70, visitant assidu dels locals nocturns de la Plaça Gomila d'El Terreno, dedicat al consum de cubalibres i a la caça de partenaires sexuals.