Lo ruc de Formentor (blog tancat)

Pasturant per les carritxeres...

dilluns, de desembre 20, 2004

Qui enyora els ametlers florits?


Si t'has criat entre ametlers, els has vist florir cada gener de la teva vida, has tastat el gust agredolç dels ametlons cada primavera, i has collit, pelat i encetat ametles cada fi d'estiu, el discurs poètic dels ametlers en flor és un discurs aliè, gairebé incomprensible. És el discurs turístic de qui no els ha vist mai i es meravella d'allò que tu has gaudit o patit cada dia de la teva vida. Et falten les ulleres alienes per entendre el discurs. Amb el temps, aprens el discurs, a base de conviure amb el tòpic.

Arribant a Barcelona, fa molts d'anys, em va sorprendre que un catedràtic mallorquí de la universitat em parlàs amb enyorança dels ametlers en flor. Quin turista, vaig pensar. Jo no els enyorava gens, els ametlers en flor. Bé, el temps no perdona, i després de tants anys a fora Mallorca he arribat a un punt en què ja començ a enyorar els camps d'ametlers, florits o no. Jo mateix podria soprendre un estudiant mallorquí amb el discurs nostàlgic dels ametlers en flor...

2 bramuls:

  • At 10:30 p. m., Anonymous Anònim said…

    Ma mare va viure quasi un quart de segle a Sudamèrica, on jo vaig néixer, i et puc assegurar que sempre la vaig sentir parlar dels ametlers de Mallorca, que recordava amb delit ...

     
  • At 11:34 p. m., Blogger Geococcyx said…

    Ho crec! Jo tenc un record extraordinari d'una visita als ametlers en flor quan tenia 7 o 8 anys, per la carretera de Bunyola, devers Caubet, i també per Son Termens...

    Salut!

     

Publica un comentari a l'entrada

<< Inici